Bewegingsanalyse en blessureprevenTIE

De snelste, de sterkste, de beste zijn … daar draait het om in de sportwereld. Maar minstens even belangrijk tegenwoordig is blessurepreventie.

 

Dat geldt trouwens niet alleen voor topsporters. Ook als je amateursporter bent, is het een goed idee om blessurepreventie op te nemen in je trainingsschema. Jou overkomt het niet? Dat dachten alle geblesseerde sporters ook.

Jouw persoonlijke preventieplan

Samen met het HIT-team kom je tot een persoonlijk preventieplan:

  • We doen een uitgebreide screening van je lichaam.

  • We maken een bewegingsanalyse, specifiek voor jouw sport

  • We leggen jouw individuele risicoprofiel vast, met de zwakke en sterke punten van je lichaam op het vlak van lenigheid, kracht, stabiliteit, controle en aansturing en explosiviteit.

  • Je krijgt een individueel trainingsschema om jouw lichaam sterker te maken, met aandacht voor de specifieke noden die jouw sport vraagt. Zo word je niet alleen sterker, maar leert jouw lichaam de gewonnen kracht ook heel doelgericht gebruiken tijdens het sporten.

 

Naast preventie kan je bij ons ook terecht voor:

 

Tijd om blessurepreventie op te nemen in jouw trainingsschema?

Maak een afspraak via info@teamHIT.be.

blessureprev-g-1.jpg
blessureprev-g-3.jpg
sportrev-g-1.jpg
blessureprev-g-2.jpg